I.v.m. maatregelen COVID-19

basket, weave, straw color

Vanwege alle maatregelen en de gezondheid van onze leden zijn de afgelopen periode de volgende activiteiten opgeschort of geannuleerd.

Imkercafé:
Het imkercafé van 5 november is niet doorgegaan. In de wintermaanden is er normaal al geen imkercafé. Wij hopen bij de start van het bijenseizoen weer te kunnen starten met het imkercafé mits dit voor iedereen veilig is.

Basiscursus bijenhouden:
Het afgelopen jaar is de basiscursus stopgezet. Dit was niet alleen een lokale maatregel, maar ook een landelijke actie vanuit het NBV. Alle cursussen worden overgezet naar 2021, mits dit mogelijk is. De afdeling Oosterhesselen e.o. gaat de mogelijkheden onderzoeken. De cursisten worden op de hoogte gehouden wanneer er nieuws is.

Korfvlechten:
Deze cursus zou starten in oktober, maar is vanwege de maatregelen opgeschort. De cursisten worden op de hoogte gehouden wanneer er nieuws is.

De open imkerijdagen:
Midden in alle maatregelen waren ook de imkerijdagen gepland. Dit is landelijk geannuleerd en komt hopelijk in 2021 weer terug. Dat zal dan weer op de tweede zaterdag zijn van juli. Zie onze kalender.

beekeeper, bees, young