Educatie

hexagon, pattern, bee

Wij willen graag meer zijn dan een vereniging met bijeenkomsten. Zo besteden we ook tijd aan educatie in verschillende vormen. Bekijk ons aanbod op deze pagina.

NBV-Basiscursus Bijenhouden

De start voor iedere beginnende imker

De NBV-Basiscursus Bijenhouden bieden wij aan als e-learning module gekoppeld aan praktijklessen. Daarnaast alleen als theorie voor individuelen en als theorie voor verenigingen. De cursus is aangevuld met extra hoofdstukken die de beginnende bijenhouder nog steviger laat starten. Bekijk alle informatie op de cursus website.

hexagon, pattern, bee

Cursus korfvlechten

Helaas is de cursus voor het najaar 2020 opgeschort i.v.m. maatregelen COVID-19.

Sinds een paar jaar organiseert onze vereniging een cursus korfvlechten.

De cursisten starten, na een uitleg, met het vlechten van een korf met roggestro. De gevorderde vlechters starten een nieuw project.

De cursus staat onder leiding van mevrouw Hillie Dening en vindt plaats in Diphoorn. De cursus beslaat 10 lessen.

kosten: € 80,-

Instructie-demonstratie kast

Bijenvereniging Oosterhesselen e.o. heeft een instructiekast ontwikkeld met foto’s van echte situaties in de bijenkast. Zo kan je uitgebreid lesgeven en informatie geven over wat er in een bijenkast allemaal gebeurd zonder dat je tussen echte bijen staat. Een perfect hulpmiddel bij cursussen op markten en andere situaties waarbij een bijenkast vol met bijen slecht uitkomt.

Ter ere van het honderd-jarig-lustrum in 2012 heeft Bijenvereniging Oosterhesselen e.o. een zestal posters over het bijenleven gemaakt. De posters heten:

• De Koningin
  • De Dar
  • De Werkster
  • Het Bijenvolk
  • De Imker-Bijen-Kalender
  • Vliesvleugeligen
De afmeting van iedere poster is 80×120 cm.
Ook buiten de vereniging is er belangstelling voor de posters. Daarom zijn de posters te verkrijgen in onze webshop. Bekijk de mogelijkheden in de winkel.

Toekomst

In de toekomst verwachten wij ook andere cursussen aan te gaan bieden. Ook digitaal. Houd deze pagina in de gaten om op de hoogte te blijven van nieuw aanbod. Uiteraard kan je ook regelmatig onze cursuspagina bezoeken. Het digitale aanbod is daar beschikbaar.

beekeeper, bees, young