Bijen zaaidag 22 april. Word een voedselbank!

Meld je nu aan als voedselbank. Iedereen kan meedoen en je bepaalt zelf hoe je de uitgifte regelt van de 25 zakjes.

Zaaien voor de bij: hard nodig!

Het gaat slecht met de bijen. Van de 359 soorten die in ons land leven staat 55% op de rode lijst, terwijl ze van levensbelang zijn voor een gezonde biodiversiteit. Ook ons eigen voedsel is voor een groot deel afhankelijk van bestuiving door insecten zoals bijen. Hoog tijd dus om onze kleine vrienden te helpen!

Een van de dingen die jij kunt doen, is bloemen zaaien die vol zitten met voedsel voor bijen. Biologische bloemen welteverstaan, want bestrijdingsmiddelen zijn ontzettend schadelijk – ook voor levensbelangrijke insecten.

22 april is Nationale Zaaidag voor de bij

Benieuwd wanneer je moet zaaien? Doe het op 22 april! Deze dag is de Nationale Zaaidag, die in het leven geroepen werd door de Bijenstichting en imker Pim Lemmers. De afgelopen jaren gingen al duizenden mensen op 22 april naar buiten om te zaaien. Dat levert een heleboel voedselrijke bloemen op, én het creëert buzzz waardoor steeds meer mensen weten dat we beter met onze bijen om moeten gaan.

Word Voedselbank voor Bijen: een afhaalpunt voor zaden in jouw buurt

Met ons platform The Pollinators organiseren we in aanloop naar de Nationale Zaaidag een grote zaad-uitdeel-actie, en daar kunnen we jouw hulp heel goed bij gebruiken! Meld je aan als Voedselbank voor Bijen: je geeft daarmee aan dat je afhaalpunt voor biologisch bloemzaad wil worden. Wij voorzien jou van zaden, en zetten je Voedselbank op een overzichtelijke kaart zodat mensen uit jouw buurt je kunnen vinden. Zo help je direct mee aan een hoop extra voedsel voor bijen.